14.8.2012

Paluu juurille

Alotin mun aamun tänään heräämällä 6.40, tiputtamalla mun törkykalliin Joe Blascon kakku-eyelinerin kylppärin lattialle (säpäleiksi meni, kuinkas muutenkaan), töhrimällä vedenkestävää ripsaria ympäri naamaa ja matkaamalla töihin vilpoisessa SYYS(!!!)ilmassa ratkeamispisteessä oleva reppu selässä.

Very. Fucking. Miserable.

Ainoa jättimäinen auringonsäde joka mun risukasaan aamulla paistoi oli se fakta, että sain eilen aikalailla unelmieni asunnon! Jeejeejee! Mun piti mennä eilen vaan yhteen näyttöön, mutta iltapäivällä sain puhelun vuokranantajalta jolle olin reilu viikko sitten laittanut viestiä vapaana olevasta asunnosta ja hän kysyin, jos haluaisin mennä katsomaan sitä. Jouduin vähän jättämään kesken mun ja Tiinan iltapäivähengailun kun riensin Kampista Kallioon, mut onneks menin koska se kämppä oli I-H-A-N-A! Lattiat tummaa puuta, vaaleat seinät, uudet kaapit keittiössä, eteisestä olkkariin vanha puuovi jossa oli isot lasiruudut. Ihanalla paikalla, lähellä kaikkea ja niiiiiiin kaunis.

Juteltiin hetkinen vuokranantajien kanssa ja lopulta ne oli sitä mieltä, että jos vaan haluun sen kämpän niin he mielellään ottaa mut vuokralaiseks! Pari finanssipuolen puhelua soitettuani ilmoitin heille, että homma on myös mun puolesta OK ja nyt tällä punaisella minuutilla mun vuokrasopimusta luultavasti luonnostellaan ja se kolahtaa mun sähköpostiin vielä tän päivän aikana. Sit pitää käydä pankissa takuuvuokra-asioissa, tehdä muuttoilmoitus, sähkösopimus, nettisopimus ja ottaa kotivakuutus, sitten oonkin melkein valmis muuttamaan - MAANANTAINA! Tai sillon alkaa vuokrasopimus, mut veikkaan vähän etten ihan sen päivän aikana ehdi kamojani (joista tällä hetkellä mun nimissä on laseja ja imuri :D). Pitää vähän neuvotella. Tein äsken listaa mitä kaikkea omaan kotiin tarvitsee ja se lista on MASSIIVINEN! En tiiä millä rahoilla meinaan sitten syödä jos hankin edes kaikista tarpeellisimmat, mut eiks makaroni oo aika halpaa...

Anyway, tän työpäivän oon käyttänyt mielikuvitus-sisustamiseen ja Ikean sivujen selailuun, ainoo asia mikä tällä hetkellä on varmaa, on se että mun 25m2 ei mitenkään niele sekä sohvaa että sänkyä sisuksiinsa. Ratkaisuksi oon pohtinu sellasta, että ostan vaan jonkun kivan päiväpeiton ja muutaman jättikokosen tyynyn sängylle ja se saa siis toimittaa päivisin sohvan virkaa. Niin ja senkin tiedän, että mun ei tarvitse hankkia leipomiskulhoja yms. koska siellä kämpässä ei oo uunia... Joudun siis busseilemaan Vantaalle/Espooseen pullanleipomishimon kohdatessa. Niin ja sen tortillalasagnen. Ei kai se mikään katastrofi oo, pienellä reseptien fiksauksella liedelläkin saa aikaan esimerkiks jonkunlaisen makaronilaatikon korvikkeen. Sen lisäks mun suosikki-thaimaalainen on muutaman sadan metrin päässä :D

Laitan heti kuvia kun pääsen seuraavan kerran käymään siellä, siihen asti kuvitelkaa vaan ihana pikkuruinen kaupunkiasunto ja mut sinne asumaan :)

2 kommenttia:

  1. Jeee, onnea uudesta kämpästä! :)

    VastaaPoista
  2. Onnee, omaan kämppään muuttaminen on niiiin kivaa! Vaikka viekin rahaa sen verran että Lidl tulee turhankin tutuks :D

    VastaaPoista