16.11.2011

Olen onnellinen, mitä sä luulit?

Oon yleensä aika pessimistinen kuten varmaan useimmat tutut, tuntemattomat ja viattomat vastaantulijat tietääkin. Viimeviikkoisen ämpärilistan jälkeen äiti kuitenkin kehotti miettimään myös niitä asioita jotka mulla on jo ja miten etuoikeutettu oon tietyssä mielessä.

Tänään aamulla kun selasin Hesarin läpi, silmäilin nopeasti jutun EU:n ruoka-avustuksesta ja siinä oli pieni pätkä työttömäksi jääneestä miehestä joka oli tullut hakemaan avustuskassia ruokaa. Se pakettihan sisältää näkkäriä, jauhoja, pastaa, maitojauhetta - siis sellasta mikä kyllä pitää ihmisen hengissä, mutta ei oo kauheen herkullista (terveellisestä puhumattakaan). Meinasin aamuväsyksissäni melkein itkeä kun tajusin, että meillä ei KOSKAAN, siis ikinä, ole ollut sellaista tilanetta etteikö olis voinut ostaa ruokaa. Että olis seisottu kaupassa ja mietitty voiko ostaa normaalihintaista jauhelihaa vai pitäiskö odottaa iltaan ja tulla katsomaan, ilmestyykö niihin pakkauksiin punaisia alennustarroja. Pelkästään se on jo aika paljon moneen muuhun ihmiseen verrattuna sekä Suomessa että maailmalla ja ihan oikeasti, vaikkei siltä aina tunnukaan, mun elämä on niin helppoa.

Jottei mun hyvin listojentäytteinen marraskuu pääsis vielä loppumaan (ja koska kohta on kiitospäivä), tässä muutama asia joista en aina muista olla onnellinen mutta kuitenkin oon :) Sen lisäksi, että mietitte mitä haluatte tehdä ensi vuonna tai ennen kuolemaa, ajatelkaa miten paljon on olemassa jo kaikkea minkä takia kannattaa hymyillä!

• voin syödä vaikka kilon omenoita päivässä ja hakea kaupasta lisää ilman että jotuisin rakentamaan loppukuun menua makaronin ympärille

• mulla on töitä ja jonkun kohtalon oikun takia oon myös aina saanut töitä kun oon niitä tarvinnut

• pääsin toteuttamaan unelmani ja asumaan Islannissa - kaiken lisäks vielä ihanassa perheessä

• mulla on kaks raivostuttavaa, megaurpoa pikkusiskoa joiden kanssa voidaan käydä kattomassa uusin Twilight ja pitää united front vanhempia vastaan ja jotka on ehkä ainoot maailmassa ketkä tajuaa mitä tarkoittaa kun sanoo "Kiiikiiiii... Kiiikiiiiiiii".

• oon terve

• mun perhe ja ystävät on terveitä

• mulla on "koko elämä edessä" ja teoriassa mahdollisuudet ihan mihin tahansa

...ja niiiiiiiin monta muuta asiaa. En osaa kaikkia edes nimetä, koska ne on mulle niin arkipäivää ettei niistä tajua olevansa onnellinen yksittäisenä asiana kun koko elämä rullaa etiäpäin aika mallikkaasti. Kai se kaiken voi kiteyttää sanomalla, että oon onnellinen että olen minä ja elän mun elämää enkä kenenkään muun :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti