4.11.2011

Se fiilis, kun...

...kirja loppuu ja elämälle pitää etsiä uusi tarkoitus

...ei uskalla katsoa siitä kirjasta tehtyä elokuvaa, koska tietää ettei se vaan voi vastata odotuksia

...on päivä päivältä varmempi siitä mikä haluaa olla isona, huolimatta siitä että sen unelman toteuttaminen on ainakin aluksi Erittäin Vaativaa

...löytää ihanan uuden komediasarjan josta melkein kukaan muu ei tiedä ja joka saa nauramaan vedet silmissä

...taas yksi prinssipuoliso-ehdokas on kohta virallisesti poissa markkinoilta

...tietää, ettei huomenna tarvii herätä puol kuudelta.


Pienen alkukankeuden jälkeen me päästiin One Dayn kanssa oikeen hyviin väleihin. Niin hyviin, että teki mieli paiskata kirja seinään useamminkin kuin yhdesti. Typerä, typerä Dex joka sai mut toisessa lauseessa raivon partaalle ja toisessa rakastumaan siihen taas uudelleen. Miten mä voisin olla rakastumatta - oon käytännössä katsoen Emma.


Mä tässä punnitsen, uskaltaisinko lähteä katsomaan leffan. Kirjoista tehdyt elokuvat on aika usein hurja pettymys mulle, koska oon muokannut ne henkilöt päässäni ihan omanlaisikseni, kuvitellut maisemat, äänet, eleet, ilmeet ja tunnelman. Sitten kun katson leffan niin on megavaikeeta muistaa miten sen kaiken on itse kuvitellut, ja mua ärsyttää suunnattomasti esimerkiks Pottereita lukiessa se, etten enää muista miten kuvittelin esimerkiks Forest of Deanin tapahtumat - kun luen niitä kirjoja leffojen kattomisen jälkeen niin päässä pyörii kohtaus jossa Emma Watson ja Daniel Radcliffe puuhailee omiaan elokuvan maisemissa. Onneks Anna -kirjoista ei oo tehty elokuvia (ainakaan en oo nähny), koska varmaan kuolisin jos Sateenkaarilaakso ja Vihervaara oliskin jotain muuta kuin mun omassa päässä.

Sitten toinen masennuksien masennus - tilasin eilen vähän jotain ylläreitä Shopbopilta ja perään tuli meiliä, että mun pitäis lähettää sähköpostilla kopio kuvallisesta henkkarista ja maksukortista. Kuulostaapa todella luotettavalta. Sinne siis tais mennä mun mahdollisuudet niihin ihaniin korviksiin ja pariin muuhun juttuun, nyyh :( Ei sillä etteikö Shopbop itse varmaan olis hyvin luotettava, mutta entä jos joku kolmas osapuoli on onnistunu onkimaan mun tiedot sieltä ja sitten hykertelis tyytyväisenä kun mä lähettäisin tietoni sille? Joo ei. Pitää varmaan ettiä joku toinen kauppa mistä sais vastaavat helyt, ainakin Nordstromilla oli jotain... Ärsyttää megamegapaljon kyllä nyt.

Onneks on perjantai ja reilun vartin päästä toimiston ovesta hyppelee ulos yksi iloinen viikonloppu-Anne, tänään matkaan viettämään mun perjantai-alkuiltaa Selloon ettimään talvikenkiä ja -takkia. Vähän epäilyttää niiden löytyminen, mut aina voi yrittää...

1 kommentti:

  1. KIITOS. Näin ton kirjan joskus aikoja sitten suomalaisessa kirjakaupassa, luin takakansitekstin ja ajattelin, että tää mun on pakko lukea. Unohin kuitenkin kirjailijan plus kirjan nimen hyvin nopeesti, mieleen jäi vaan kansikuva. jes nyt voin marssia täällä kirjastoon ja lukea ton englanniksi!! :)

    VastaaPoista