10.1.2011

First day on the job

Tänään oli mun eka duunipäivä, meni toooooosi nopeesti ja Fróði on ehkä maailman helpoin lapsi viihdyttää, istuttaa vaan leikkiuunin eteen ja kolistelee astioita tai avaa eläinkirjan ja leikkii tiikeriä :D Saatiin vierailijoitakin kun hostmummi tuli naapurista käymään ja kattomaan että kaikki on ok ja kattomaan onks mulla jotain kysymyksiä. Juteltiin siinä sit hetki esimerkiks koti-ikävästä ja kaikesta muustakin, sain kutsun tulla käymään millon vaan jos tulee kotiin hirvee iksu tai haluun muuten vaan jutella jostain :) Tosi kivan tuntunen ihminen niinku oikeestaan kaikki joita oon tavannu! Melkonen muutos Helsingin nyrpisteleviin neniin ja kopiseviin korkoihin, I like <3


Syötiin aamuvälipalaks omenaa ja nyt osaan jo vaatia omppuja islanniks - epli, epli ;) Myöskin nei nei ja on käyny aika tutuiks kun yritän pitää edes jonkunlaista kuria yllä hehe >:)




Äffän päikkäreiden aikana tuli vähän tylsää sen jälkeen kun söin lounaan ja katsoin uusimman jakson Täykkäreitä, eli kaivoin kameran esiin ja otin kuvan olkkarin ikkunasta olevasta näkymästä, omasta (väsyneestä ja vähän nuhaisesta) naamasta ja mun huoneesta! Pieni, mutta ihan tarpeeks tilaa täällä on nukkua ja datailla :) Mulla on kyllä ikävä omaan huoneeseen ja näin jo unta et nukuin omassa sängyssä... Toivottavasti tää menee ohi nopeesti. Siis ikävä.

Viikonloppu meni hyvin, en oikeen osannu olla vaan joten siks oli pieni helpotus päästä tekemään tänään jotain sen sijaan että ottais vaan rennosti niinku noi haluis että teen... Se on VAIKEETA :D Haluun auttaa tiskeissä ja ruoanlaitossa, mulle tulee muuten ihan hirveen syyllinen olo jos vaan makoilen täällä. Ei uskois sen perusteella millanen oon kotona :D

Lauantaina käytiin siellä Reykjavikissa karaokemaratonissa, sen takana oli joku sellanen juttu että Islannin luonnonvarat pitäis saada kansan käsiin nykyisen tilanteen sijaan, joka on sellanen että joku yritys omistaa oikeudet kaikkeen siihen energiaan mitä täällä tuotetaan (thermal energy oli vissiin se nimitys, eli lähes kaikki energia täällä tulee vissiin maaperästä?). Anyway, se karaoketempaus oli järjestetty sen hyväks ja siellä kerättiin nimikirjotuksia adressiin joka ajo tätä asiaa. Sit sillon lauantaina kun oltiin siellä, niin kaikki nimmarit  mitä tarvittiin oli saatu ja yks adressin "emoista" tuli kiittämään kaikkia.. Arvatkaa, kenet näin? ;)


Jepjep! Itse Björk saapui paikalle vetämään railakasta yhteislaulua, allekirjoittanut sai pienet kiksit ja sitten vähän hävetti kun huomasin, että yhdenkään islantilaisen mielestä kyseessä ei ollut big deal - johtuneeko sitten siitä että islantilaisia on niin vähän että tuntevat kaikki toisensa vai jostain muusta, en tiedä :D Siistiä joka tapauksessa, vaikka vähän petyinki ku huomasin miten vanhan näkönen Björk on. Pienen googlettelun jälkeen kävi ilmi, että onhan laulajalla jo ikää aika reippaasti, tänä vuonna 46! MITÄ?!

Kierreltiin ympäri Reykjavikia autossa ja yritin painaa mieleen paikkoja joissa haluisin käydä, aika huonolla menestyksellä. Näin paikallisen Fredan ("viikonloppuiltasin jengi pyörii tällä kadulla kännissä ja arki-iltoina nuoriso ajaa pillurallia") ja käytiin kattomassa miltä Perlan näyttää, sen lisäks että se on kuulemma huippuhyvä ravintola niin sieltä löytyy myös viikinkimuseo ja näköalatasanne. Museoon ei menty, mutta näköalaa käytiin kattomassa tyyliin ulos-sisään, koska vaikke ilma sinäänsä kylmä ookkaan niin pureva ja kova tuuli tekee ulkona olemisesta aika sietämätöntä. Reykjavikin keikan jälkeen mentiin tohon naapuriin eli sille em. hosmummille syömään, mua vähän harmittaa että kaikki on niin hyviä kokkeja koska mun tarkotushan oli tosiaan laihtua, eikä päinvastoin... :(

Eilinen meni vaan kotona hengaillessa ja illallisella tutustuin paikalliseen perinneruokaan johon suhtauduin vähän epäilyksellä kun kuulin mitä se on - maksaa, joka oli kiinniommellun mahalaukun (sitä mahalaukkua ei sit syöty) sisässä ja se paketti sit keitettiin kypsäks. Kuulostaa ällöltä? Jep. Oliko pahaa? No ei! Maistu ihan rusinattomalta maksalaatikolta, jonka kanssa syötiin perunoita ja lanttua sekä jotain kastiketta jonka sisällöstä en mee ihan takuuseen. Hyvää oli kuitenkin ja oon tyytyväinen että maistoin :)

Nyt on kohta taas ruokaa ja sit suuntaan mukavasti turvonneen mahani tanssikoululle toivottavasti polttamaan muutaman kalorin! Huomenna kun pääsen vapaalle niin olis tarkotus käydä kävelemässä keskustassa että nään vähän millasta täällä on ja opin paikkoja, jos hyvä tuuri käy niin löydän jonkun kiskan jolta voin ostaa mun kyltymättömään suklaahimoon jotain lääkettä. Pitää kyllä ottaa käyttöön karkkipäivä... Hmm. Mutta eihän suklaalevitettä leivällä lasketa karkiks, eihän?

5 kommenttia:

  1. kuullostaa oikein hyvältä ekalta työpäivältä :)

    VastaaPoista
  2. Voi elämä mä hihkuin kun hoksasin et oot päivittänyt! Ja voi pojat, että näyttää ja kuulostaa huipulta.

    Ja hei, aika kiva aloitus jos Björkin näit. Nyt oon vähän kade :D

    Ja joo viikonloput kotona on vähän hassuja kun ei tiedä et mitä vaaditaan ja mitä tarttee/ei tartte tehdä, mut kyllä sekin käy ajan mittaan selväks :)

    VastaaPoista
  3. Mäkin olin tosi innoissani kun näin että olit päivittänyt kuulumisia! Hyvä jos menee hienosti (: jännään täällä messissä että miten toi sun aika siellä menee! tsemppiä!!

    VastaaPoista
  4. Kuulostaa ihanalta! Oon vähän kade :) Onk siellä pakkasta kuitenkin?

    VastaaPoista
  5. Kuulostaa hyvältä alulta, mä täällä odottelen koko ajan millon tulee uutta päivitystä ja olen samalla maailman laiskin kommentoija :D

    VastaaPoista