17.2.2011

Sunshine

Täällä on ollu muutamana päivänä nyt ihan superhyvä keli jopa Suomen standardien mukaan, muutama aste plussaa, auringonpaistetta aamusta iltaan sekä tuskin lainkaan tuulta :) Ollaan Äffän kanssa käyty ihan urakalla ulkoilemassa vaikka raukka pelkääkin jokaista ensiaskelta ovesta ulos kuin ruttoa... Eipä sentään enää itke täyttä kurkkua kun lapaset kastuu, edistystä!

Should I stay or should I... slide?
"AFTUR!"

Leikkipaikalla käymisen lisäks oon aamusin tiskatessa katellu ikkunasta ulos ja ihastellut ihan megakauniita auringonnousuja. En tajuu miten ne voi näyttää niin näteiltä varsinkin täällä kun nään ne merelle päin! Kerta toisensa jälkeen ihastun myös näkymään takapihalta satamaan ja keskustaan vaikkei se kovin ihmeellinen ookkaan - köyhillä halvat huvit, idiooteilla ilmaset...



Eipä tänne paljoa uutta kuulu, aamusin ollaan herätty epäinhimilliseen aikaan salille ja mä vähän alan jopa tykkäämään siitä... Hmm. Äffä on ollut pari päivää kipeenä ja eilen tuli ekan kerran sellanen epätoivon puuska että soitin mamille parinkymmenen minuutin vinku-puhelun, jonka aikana sanoin "vittu" varmaan noin sata kertaa, lopun ajasta käytin sitten itsesääliin ja olin varma että mua ei oo luotu tähän hommaan ei sit YHTÄÄN. Nojoo, onneks meni se fiilis ohi ja kun F heräs päikkäreiltä niin silläkin oli jo parempi päivä ja halailtiin sohvalla puolisen tuntia :) Tänään sit oliki vähän väsyneempi päivä sekä kaikilla aikuisilla että lapsilla, Äffä itki lähestulkoon koko yön ja valvotti muakin, aamulla nukkui mun sylissä tunnin ja iltapäivällä vielä 3,5h. Mä en valita, käytin sen ajan niinki tähdelliseen tekemiseen ku kahvinjuontiin ja telkkarin kattomiseen :D

Mä sain muuten tänään palkankorotuksen! 1000 ISK lisää viikossa, wihiiiii :) Tää siis siitä syystä, että Lillýlla ja Styrmirilla on vähän pidemmät päivät mitä aluks sovittiin, ei sillä että se olis mua häirinnyt mutta kyllähän mä nyt aina ylimääräselle rahalle keksin käyttöä. Voin esimerkiks ostaa mun tuoreelle kummitytölle jonku kivan tuliaisen kun meen ristiäisiin (enää 8vkoa!)...

Musta nimittäin tuli vihdoinkin kummitäti tiistaina aamuyöllä! Tyttö (jonka oon salaa nimennyt omassa mielessäni Romeoksi, koska isosisko on Julia) syntyi täsmällisesti laskettuna päivänä ja on kompaktia kokoa 3024g ja 49cm. Missimitat, selvästi serkkuunsa (meitsiin) tullu ;) En millään malttais odottaa että pääsen Suomeen haistelemaan ihanaa vauvantuoksua ja pitämään beibiä sylissä! Saatoin vähän kyynelehtiä kun ajattelin tätä, mutta Äffä oli ihana ja pussaili mua joten ajattelin pitää sitä mun sijaislapsena nyt vielä vähän aikaa. Myöhemmin tuore kummitäti saikin jo väännettyä hymyn huulille, näin:

No wait...


Lapsiraukka isosiskoineen varmaan oppii pelkäämään mua ennenku ne osaa edes kunnolla puhua :D Nää kaks kuvaa on sieltä normaalimmasta päästä kahen minuutin naamakuvaus-sessiota, go me. Anyway, täällä oli noin ihana sää että mulla oli päällä nahkatakki! JEE! Kevät tulee pikavauhtia, jotenkin tuntuu menevän ihan supernopeesti viikot ku alkaa tulee valosampaa eikä tarvii odotella lumien sulamista toisinku koto-Suomessa. Hehe. Oon ollu täällä nyt melkein 1,5kk eli enää 3,5kk jäljellä, MINNE AIKA HÄVIÄÄ, kysympähän vaan taas vaihteeksi?

Ei auta muu ku make the most of it, aurinkoisia terveisiä pakkasiin :) Sunnuntaina yritän parhaani tulla laittamaan jotain juttua lauantain Reykjavík-biletyksestä, sjáumst!

4 kommenttia:

  1. voi kauneus noita auringonnousuja :o aivan järjettömän upean näköistä <3 aivan ihania keväisiä kuvia myöskin... niin siis terveisiä vaan täältä lumen keskeltä :D
    Mutta sentään tääläkin paistaa arska pitkälle iltapäivään jo, se on jo ihanaa! :)

    VastaaPoista
  2. mäkin haluan kevään! aloin just miettimään että sillon vuos sitten kun nähtiin oli täydellinen sää, eikä se ollu kun vasta huhtikuun alkua! eli ei mee enää kauaa :D

    VastaaPoista
  3. tuli jostain kommentista mieleen et voisitko mitenkään tehdä videopostausta jossa puhuisit islantia? oisko vähän siistiä! :)))))

    VastaaPoista