20.8.2010

Pyydä treffeille tai suksi VITTUUN!

Hyvää perjantaihuomenta itse kullekin, elämä on ihanaa, tralllallaaaaa<3

En tiedä miks, mutta tänään on taas hyvä päivä, ihan hyvä kyllä :) Ei mitään valittamista. Mulla on nykyään paljon enemmän hyviä päiviä ku huonoja, ennen suhteet tais olla 40% hyviä päiviä ja 60% huonoja, nyt kaikki on kääntyny ylösalas ja sanoisin että 80% on hyviä ja vaan 20% huonoja! Mikäs tässä, sit ku on 100% kaikki päivät ihania niin tarkistakaa mun lääkitys. Seriously. Kukaan ei voi olla aina hyvällä tuulella. Tai jos on niin se saa mut raivon partaalle, tänä aamuna bussissakin yks nainen hymyili itekseen koko matkan ja mua rupes melkeen ärsyttämään että se jakso ruuhkabussissa hymyillä :D ARGHHH. En vaan kertakaikkiaan ymmärrä ihmisiä joilla ei mukamas koskaan oo paskaa päivää tai hiekkaa pi... siellä.

Noniin, anyways. Käytiin eilen Tinskun kanssa kaupungilla syömässä salaattia ja kattomassa Sisko Tahtoisin Jäädä. Leffasta on kirjoitettu mm. näin:

"15-vuotias Emilia (Ada Kukkonen) on unelmateini, jolla on ysin keskiarvo, paikka koulun juoksujoukkueessa ja mukava poikaystävä. Vastuuntuntoinen tyttö toimii myös sijaisäitinä seitsenvuotiaalle siskolleen, kun perheen yksinhuoltajaisä on matkoilla. Kukaan ei ole kuitenkaan ikinä kysynyt mitä Emilia itse haluaa. Kesäloman päättyessä Emilia tapaa vuotta vanhemman Siirin (Sara Melleri), joka edustaa kaikkea, mitä Emilia haluaisi olla. Vapaa, rohkea ja itsenäinen kapinallinen viettelee kiltin tytön matkaansa. Pian intohimoinen ystävyyssuhde korvaa kaiken Emilian elämässä. Samalla rikkoutuvat rajat, joita ei tulisi ylittää. --


--Sara Mellerin hahmoa ei puolestaan avata senkään vertaa. Siiri on pelkkä agitaattori, jonka on funktio on tönäistä Emilia laidan yli. Mikä hänen tarinansa on? Sitä ei kerrota, eikä Siiristä jaksa siten myöskään välittää." Lähde: Iltalehti

Henkilökohtasestihaluisin olla kyllä eri mieltä tosta viimesestä kappaleesta. En tiiä teistä, mutta mun mielestä Siirin kaltaset henkilöt ei koskaan avaudukaan niin paljoa, että heistä saisi jonkun syvemmän minän esiin. Tottakai siellä käytöksen taustalla on jotain ongelmia, mutta kuinka moni rebel-henkinen 16-vuotias niistä avautuu kenellekään, ainakaan kaverilleen? Uskaltaisin väittää, että kaikki on joskus tuntenu tollasen ihmisen, joka vaan häslää, säätää, rikkoo sääntöjä ja on suoraansanottuna vittupää, eikä ainakaan mulle oo koskaan selvinnyt mikä todellisuudessa mättää. Kaikkihan sen tietää että joku on vialla, mutta kukaan ei tiedä että mikä. Tän pohdinnan lopputuloksena siis on se, että Siiri oli mun mielestä ihan mielettömän realistinen kuvaus hukassa olevasta teinitytöstä. En osaa selittää, teiän pitää nähä toi leffa että tajuisitte :D Huomaa kyllä, että arvostelun on kirjottanu teinivuodet jo kauan sitten ohittanut mies, en olettaiskaan että ainakaan kaikki aikuiset ymmärtäis tätä mun päätelmää siitä, miks Siiri on mitä on.


All in all, mun mielestä hyvä leffa. Leffa on aina hyvä, jos joku henkilö siinä saa mut ekaks raivon partaalle ja sen jälkeen vielä melkein itkemään :D Tosin mua itkettää nykyään kaikki, joten ehkä sitä ei enää tarvitse ottaa niin tosissaan. Itkua siis. Mikäköhän mua vaivaa...

Leffan jälkeen käytiin vielä supervauhdilla pyörähtämässä Kampin Vilassa ja Vero Modassa, löysin ihanan mekon ja kivan neuleen, tosin mekko lähtee palautukseen koska se on ehkä sittenkin vähän liian tyttömäinen mulle. Suunnitelmana oli käyttää sitä nahkasaappaiden ja ison ihanan neuleen kanssa, mutta silti... Neule sen sijaan on lähes täydellinen, tummanharmaa, pitkä ja tarpeeksi löysä (samalla kuitenkin tarpeeksi kireä) että voin rentoilla siinä. Aah. Syksy<3 Illalla sit kotiin tullessa huomasin vielä, että mua odottaa postissa se Asoksen meikkipaketti, jes! Tänään sinne sit, sen jälkeen makaan koko viikonlopun sängyssä tekemättä MITÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN. Haluun viimesetki flunssanrippeet kauas pois musta.

P.S. Miksei kukaan kertonu että mun takavuosien suosikkibändi Razorlight lämppää uukakkosta? Miksei kukaan kertonu myöskään sitä, että toinen mun indieteinivuosien lemppareista eli OK Go, soittaa Tavastialla ens viikolla? MIKSI?

P.P.S. Jos kukaan jaksaa lukea tänne asti niin haluaisin ehdottaa blogimiittiä, josta oli joskus puhetta ainakin Minen ja Ritun kanssa, haluisin nähä kaikkia keiden blogeja luen tai jotka tätä blogia lukee :D Joskus toukokuussa tai vielä sitäkin aiksemmin tais olla just Minen blogissa joku heittää tän idean ilmaan ja se häiritsee mua vieläkin. Sellasta mulla vaan :D

Kuva täältä.

3 kommenttia:

  1. miitataan vaaan :)) sillon tuli niin vähän vastakaikua siihen, että tais siihen jäädä!

    VastaaPoista
  2. taas samat ihmiset miettii miittiä kun keväälläkin... :D Mutta edelleen kannatan ideaa, nyt vaan työt vie niin paljon aikaa että pitää toivoa että mulla on vapaa (tai joku vaihtaa vuoroa)!

    VastaaPoista
  3. no ei kai auta ku alkaa suunnitteleen sit ;) mitä koska milloin häh

    VastaaPoista