3.12.2010

"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."

Ah, Hermione<3

Viikko on vierähtänyt yllättävän nopeasti Pottereiden parissa, tosin saatoin vähän tuskastua Kaparin käännöksiin kun en oo pitkään aikaan lukenu mitään (muita kuin suomalaisia) kirjoja suomeksi. Aika nopeesti niihin kuitenkin taas tottui ja palasi muistoissa niihin kurjiin teinivuosiin kun noita ekoja kertoja luin... Feeniksin Killan etukannessa luki, että oon saanu kirjan vuonna 2004 - MITÄ?! Olin ihan varma, että oisin ollu vanhempi kun luin sitä... Nyt kuitenki siirryn sit kahteen vikaan kirjaan jotka omistanki pelkästään enkuks :)

Tällä viikolla oon huomannu myös sen, että musta on saattanut tulla kosmetiikka-addikti. Mitään kivoja vaatteita ei enää löydy, mutta meikkiosastolla saisin rahaa palamaan enemmän ku aikasempina vuosina yhteensä :D Varsinkin Lancôme on varmistanut paikan mun sydämessä, nyt omistankin jo oikeestaan kaikki mun must have -tuotteet sieltä - meikkivoiteen, puuterin, ripsivärin ja kajalin. Tulee kyllä kurjaa sitten kun rahat loppuu ja joudun palaamaan takaisin Maybellineen ja Lumeneen, ei sillä etteikö nekin olis ihan hyviä ja toimivia, mutta nää on vielä vähän parempia :/ Sniif.

Eilen tapasin sen pojan johon tutustuin niissä häissä tässä muutama viikko taaksepäin, ihan hyvä tyyppi mutta ei mun makuun ollenkaan. Jos joku siellä ruudun toisella puolella kaipailee tyylikästä ja sosiaalista suomenruotsalaista sinkkupoikaa niin Porvoossa juoksentelee vapaalla jalalla ainakin yksi... Muhun vetoaa enemmän vähän kulmikkaammat (mikä sana tähän sopis?) miehet. Muusikko, kiitos. Tai poliisi. Onneks saatoin omalta osaltani vaikuttaa vähän senkin kiinnostukseen mua kohtaan kun ilmestyin treffeille tunnin varotusajan jälkeen suoraan töistä - ja arvatkaa oliks eilinen aamu just se ainoo moneen kuukauteen kun en ehtinyt meikkaamaan aamulla, saati sit valita vaatteita. Niin. Kerrassaan mahtavaa.

(Tässä välissä vastasin puheluun, jossa tiedusteltiin meidän selvännäkijän työtunteja. Joo...)

No ei mulla toisaalta oo miehille enää edes aikaa, kun lähtöön on tänään jäljellä 35 päivää! Islantiiiiiin, Islantiiiin, jes! Aika menny tätä odotellessa toooosi nopeesti, vastahan mä varasin lentoliput ja mietin että melkein kolme kuukautta jäljellä Suomessa. Huh. Eilen alko ekaa kertaa jännittää ihan aikuisten oikeesti, istuin aamubussissa ja olin niin ajatuksissani että menin omasta pysäkistä ohi. Onneks se seuraavakin on aika lähellä toimistoa enkä myöhästynyt ollenkaan :> Jännitys alko siis siitä kun rupesin miettimään, että mitä pakkaan, millon alan pakkaamaan ja hitto vie - miten mä päätän mitä kaikkea otan mukaan? Lähen nyt siltä pohjalta, että vaatteiden pitää olla lasten kanssa lööbailuun sopivat, eli puuvillaa/muuta helppoa kangasta, ja niiden pitää olla RENNOT ja lämpimät kans. Oon antanu itelleni luvan ottaa kaks bilemekkoa ja yhet korkkarit mukaan, enköhän mä niillä pärjää. Ehkä. Lisäks oon kuullu villejä huhuja Islannin tarjonnasta muodin saralla, kuulemma islantilaiset hyvin mielellään kokeilee kaikkea uutta ja muotisuunnittelijat testaa jännien mallistojen menekkiä ensin siellä ja sitten vasta muualla maailmassa. Sopii paremmin ku hyvin, sormet syyhyten odotan että näkisin millasia vaatteita nuoriso siellä käyttää :P Mallia voi ottaa vaikka ihanasta Björkistä tai Emiliana Torrinista:

Emiliana

Björk

Näiden naisten lisäksi Islannissa on kuulemma helvetisti muitakin muusikkoja joista jokainen on ainakin melkein kuuluisa, sillä "kun väki vähenee niin bileet paranee". Islannissa on niin vähän ihmisiä, että kärjistetysti kaikki tuntee kaikki. Piäisköhän alkaa laulajaksi ja yrittää päästä Björkin asemaan...

Huomenna pääsen testaamaan mun tulevaa työtä kun meen vahtimaan Julleroa pariksi tunniksi että kummitätipääsee puolisoineen tutustumaan Helsingin menomestoihin ruokaravintoloihin. Sitä ennen vois vaikka pyörähtää hakemassa sen kirjan jonka tilasin marraskuun alussa ja joka VIHDOIN on noudettavissa, jes! Ehkä evääks parit nigirit ja makit Ichibanista, sitten vietetään Julian kanssa oikein mukava girls' night in :)

3 kommenttia:

  1. Mä hain joskus kesätöihin Islantiin, pääsin ja tottakai (kunolentyhmäminä) jätin menemättä. Nyt kaduttaa ihan hitsisti!

    Mahtavaa reissua sulle! :) Oon ehkä hippusen kateellinen, kun pääset lähteen :p Täytyy seurailla täältä blogista sitten sun menoa, vaikka se taitaa pahentaa mun Islanti-kuumetta. Mä en itse enää ees "uskaltais" lähteä, tulis varmaan hirvee ikävä poikaystävää..

    VastaaPoista
  2. Miehessä pitää olla kulmia eli SÄRMÄÄ! Tiedän mitä tarkotat (;

    Pakkaussuunnitelma kuulostaa hyvältä. Pakkaa mukaas muuten vain ja ainoastaan välttämätöntä tavaraa, sillä tulet 99% varmuudella tuplaamaan kaikki vaatteet Islannissa. Itelle on käynyt näin, ihan yllättäen... :o

    VastaaPoista
  3. VOI EI!
    Ja mä niin jo olin suunnitellut et se olis just täyskybä.
    Mutta...
    Ihanaa, kohta nähdään niin voit sitten kertoilla vähän lisää! ;)
    <3

    VastaaPoista