3.3.2011

Pari ystävällistä vinkkiä ja muuta turhaa lätinää

Vinkit tulee tässä:

1. Jos koet voivasi "syödä mitä vaan" etkä "ikinä liho vaikkavaan makaisit sängyssä", muista tämä: joskus lähitulevaisuudessa tulet vielä olemaan parikymppinen talipallo, joka muistelee haikeudella aikoja jolloin ylläoleva vielä piti paikkaansa. Kannattaa alottaa ajoissa niin ei käy kuten mulle, nimimerkillä muutama ylimääräinen kilo perseessä ja kuntoilu aloitettava nollatasolta.

(Jos kuitenkin olet niin onnekas, että toi pätee suhun, niin älä kerro ainakaan mulle... :D)

2. Freyja the personal trainerin mukaan kaikki on ok siihen asti että pyörtyy tai oksentaa. Tänään kävin hyvin, hyvin lähellä molempia.

3. Salilla käyminen ei ole tekosyy syödä keksejä leffassa. Kts. kohta 1.

4. Hyvä kroppa ei piile niissä numeroissa mitä vaaka näyttää :)

Ollaan käyty nyt kai kolmisen viikkoa salilla, tänään mulla oli siis ekat treffit mun personal trainerin kanssa ja lauantaina tehdään ohjelma loppuun. Sen jälkeen kuukauden päästä "seurantakäynti", ja katotaan oonko kehittyny yhtään! Freyja tarjoutui myös mittaamaan mun rasvaprosentin yms. kivat jutut, mutta itseni tuntien sen tietäminen vaan masentais mut siihen malliin, että paras vaan kattoa peilikuvaa ja ehkä vähän vaakaakin, ne on ihan tarpeeks mulle :) Tarkkoja arvoja alkupainosta (tai lopputuloksesta) en halua kertoa, mutta siitä kun tulin Islantiin oon laihtunu parisen kiloa "pysyvästi". Mulla on mielessä yks maaginen luku johon haluaisin päästä, mutta se tulee vaatimaan todella paljon duunia ja ainakin vuoden aikaa... Jos kesään mennessä laihtuisin 8kg niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. En oo tyhmä, mun tavoitteena ei todellakaan oo mikään Rihanna-body, mutta olis kiva olla edes vähäsen timmimpi jossain hamassa tulevaisuudessa ;D Raportoin tänne sitten tuloksia ja voin laittaa ohjelmankin esille jos joitain kiinnostaa!


Eilen käväsin leffateatterissa kattomassa Hereafterin, oli ihan katottava mutta ei todellaakaan sellanen leffa, että olis jääny mietityttämään tai muuten vaan pyörimään päähän pidemmäksi aikaa. Aika perussettiä, en suosittele ainakaan maksamaan siitä... Illalla yritin neuloa mun Isoa Projektia eteenpäin, mutta onnistuin ryssimään jotain vähän isompaa ja jouduttiin kutsumaan hostmummi naapurista korjaamaan tilanne. Eipä sekään osannut, joten jouduin purkamaan kaks kerrosta ja tänään sit yritän senkin edestä saada senttejä tohon lisää! Mulla on mennyt koko hommaan jo melkein 300g alpakka-villa -sekoitetta, ja todennäkösesti tarviin ainakin saman verran lisää. Ihan kiva. Ja tää on tosiaan mun ensimmäinen neule ala-asteen epäonnistuneen lapaskokeilun jälkeen, saattoi olla vähän liian iso pala purtavaksi mutta enköhän mä selviä :)

Huomenna on sitten aamulla ohjelmassa punttis (todennäkösesti kyllä vaan crossailen, kun lauantaina on tosiaan taas lihaskidutusta luvassa) ja aamupalan jälkeen pakkaan Äffän kärryihin ja otetaan suunta uimahallille Marian ja sen vahdittavan kanssa. Mun vakaa suunnitelma on kyllä vaan istua porealtaassa, pienten lasten kanssa ei oikeen pysty uimalla uimaan. Mulla ei kyllä oo mitään poreissa löhöilyä vastaan, voisin ennustaa että huomenna on nimittäin vähän paikat jumissa :D 

Ens viikonloppuna halu olis kova suunnata Reykjavíkiin, oon nimittäin köyhäillyt muutaman viikon ja säästänyt rahaa yhteen sikakalliiseen mekkoon joka mun vaan on PAKKO saada. Kampaajallekkin tahtoisin kirmata saamaan jotain uutta ilmettä hiuksiin, ehkä otsis ja vaikka ekaa kertaa moneen vuoteen raitoja... Hmm. Ehdotuksia otetaan vastaan!

P.S. Jos ette oo vielä kattoneet "An Education" -nimistä elokuvaa, tehkää sille aikaa kalenteriin. Lupaan, ettei kukaan pety, koska a.) Carey Mulligan on suloisuuden multihuipentuma ja b.) se leffa on täääääydellinen.


Yritän lauantaina tai huomenna saada sitä Islanti-tutoriaalia aikaseks, peukut pystyyn että uskallan edes puhua kameralle :D


Kuvat We♥It

5 kommenttia:

  1. tsemppiä jos kahdeksaan kiloon pyrit. mulla on niin paska itsekuri etten saa pudotettua ees neljää kiloo.

    VastaaPoista
  2. Voi vitsi kiva kuulla taas sun kuulumisia :)

    Isosti tsemppiä tavoitteeseesi, kyllä se terveellä menolla sieltä tulee ja pysyvästikin. Kuullostaa tosi hyvältä että on personal trainerikin oikein, wau! Ja ohjelman saat laittaa kyllä, josko siitä sais vaikka vähä vinkkiä itsekin ;) Ja ohje kohta 4. AAMEN!! ;)

    Kyllä se kymppi aikanaan lähti multakin sen kevään aikana, joten en hetkeäkään usko ettetkö pystyisi siihen :)

    Mäkin haluaisin kampaajalle, mutta en vielä tiedä uskallanko mennä kun viime kerta ei ollut mitenkään mieltä ylentävä, kevät / kesä tukka pitäisi kuitenkin tännekin saada... tosin en tiedä yhtään millainen.. :)

    VastaaPoista
  3. Viime keväänä lähti 5kg kolmessa kuukaudessa, nyt oon ottanut syksyn jälkeen niistä 3kg takasin ja eilen hypin onnesta, kun tajusin että oon laihtunut kilon..... turvallista jojoilua, ettei vahingossakaan ikinä tuu pääsemään siihen tilanteeseen että ois täysin tyytyväinen :D

    VastaaPoista
  4. Vau, täytyy sanoo että ihan mahtavaa kun oot alkanu liikkumaan aktiivisesti ja sulla on korkeat tavoitteet. Inspiroi vähäsen muakin :) Tuntuu vaan ettei oo aikaa urheilla kun on kokopäivätöissä ja viikonloppusin on aina kaikkea rientoa.

    Meinasin muuten tukehtua hymyyni kun näin ton virtahepo-yksisarviskuvan, aivan mahtava! :D Toi kyllä alleviivaa aika hyvin sen miten hölmöjä ja pakkomielteisiä nykyajan kauneusihanteet on. Ei sillä etten mäkään haluis näyttää Rihannalta..

    VastaaPoista
  5. Kiitos tsempeistä, 8kg tosiaan on se tavote mutta pääasia nyt kuitenkin on se, että saisin vähän jalkaa ovenrakoon tän urheilun suhteen... :D Nimimerkillä vihaan hikoilua.

    Katri: Tervetuloa kerhoon :D

    Mine: Joo muakin jännittää varsinkin kun englanniks pitää yrittää selittää ja se kun ei oo mun eikä kampaajan natiivikieli niin virheen mahdollisuus nousee pilviin :D

    Ritu: Mut sä näytät hyvältä ja se on tärkeintä ;)

    Kata: Mustakin aina tuntu ettei kaheksan tunnin työpäivän jälkeen jaksa lähteä, mutta täällä se on sit asia erikseen... töistä pääsi aina kotiin omaan rauhaan hengähtämään, mutta täällä oon koko ajan kaiken keskellä vaikken oliskaan "on duty". Pakko päästä välillä johonkin tuulettamaan ajatuksia, vaikka sit oliskin hikinen tuntu salilla :D

    VastaaPoista