3.11.2010

Ég heiti Anne og ég er frá Finnlandi

Terppa vaan kaikille ja erityisesti yhdelle nimeltämainitsemattomalle henkilölle (=Tiina), joka kyseli (=vinkui ja jankutti) blogin päivittämisen perään. Oot rakas<3 :D

Viime päivät on menny töissä, hyvin yllättävää. Oon saanu pääsykoekutsuja kaikkiin neljään paikkaan mihin hain, mutta as it happens, luulin että bioanalytiikkaan ei sitä kutsua tulis joten jäi lukemiset vähän sikseen... Tiedosssa siis kolme pääsykoetta, joista yks huomenna ja toiset kaks maanantaina ja tiistaina.

Sen huomisen johdon assistenttityön ja kielten koulutusohjelman kokeen kanssa menetän hermoni näillä sekunneilla, nimittäin ne valmistavan tehtävän kysymykset on jotain niin ääliömäisen tyhmää saman asian jaarittelua että oksat pois. PERSE. sain satuiltua kuitenkin jotain sinne monisteeseen, vielä pitää ettiä joku siedettävä valokuva musta siihen... Kokeen jälkeen haetaan Tillin kanssa sushia ja mennään kattomaan Napapiirin Sankarit, eli ei voi mennä ihan täysin pieleen toi huominen!

Maanantaina sit liiketalouden pääsykoe ja tiistaina hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon. Näihinkin kokeisiin olen toki valmistautunut huolella ja tarpeeksi ajoissa. Not. Wish me luck!

Tän perseilyfiiliksen nujertaakseni etenin tänään islanninopinnoissani huimasti, tulostin sellasen sanalistan minkä kokosin tässä pari viikkoa sit (einn, tveir, kolme, neljä...) ja opettelin sanomaan että moro pöytään, meitsi on Anne ja kotoisin Suomesta. Nyt supisen kokoajan itsekseni sitä litaniaa, eli ég heiti Anne og ég er frá Finnlandi, ég heiti Anne og ég er frá Finnlandi... Islanti näyttää hauskalta kieleltä :) Oon tehny sellasta online-kurssia ton kielen osalta ja se ei auta MITÄÄN sen puhumaan oppimisen kanssa kun en opi ääntämään - toki toi sanaston oppiminen on hyvä pohja sit tulevaisuudelle!

Sit pari sanaa viikonlopusta!

Lauantaina pidettiin sukulaisille synttäribileet, syötiin voileipäkakkua (nam) ja mun tekemään chocolate on top of chockolate on top of chockolate with chockolate in between -kääretorttua, niinku nimestä näkee niin oli terveellinen ja ihan KAMALAN makunen luomus kyseessä. Hyi sentään :D (Ai miten niin tykkään suklaasta?) Helppo ohje löytyy jos joku sellasen haluaa.

Niin, biletettiin sit iltaan asti ja hain mun RUK-tanssiparin meille alottelemaan ennen baariin lähtöä, mentiin muuten Tivoliin ja voin täydestä sydämestäni sanoa kaikille kysyjille että pysykää kaukana. Ihan paska paikka. Eikä vähiten sen takia, että henkilökunta oli nyrpeetä ja kalja kallista. Paitsi että mä en juonu kaljaa vaan tilasin "jotain kirpeitä, eiku jotain makeita, eiku..." drinkkejä tiskiltä. Hehe :D Tili näyttää sulosen tyhjältä nyt. Anyways, tavattiin mun vanha työkaveri ja lähettiin jatkoille ja sieltä vielä jatkoille, säästän teiän yksityiskohdilta mutta voin kertoa, että heräsin aamulla omasta sängystä em. työkaverin ja jonku miehen kanssa jonka se toi meille... jees. Olo oli aika mahtaisa ja vielä paremmaks tilanne meni kun kuulin että koko suku Lappeenrannasta istuu autossa matkalla meille, JEE!

Oli ihanaa nähä Julleroa pitkästä aikaa, mulla oli niiiiiiin ikävä sitä beibeistä beibeintä <3


Murmelilla oli meiän synttärilahjaks antama mekko päällä, sulonen pieni nöpsispöpsis<3 Kaunistuu päivä päivältä, voisin vaikka vannoa että siitä tulee missi!

Oon unohtanu vissiin tällä kertoa, että käytin joskus aikojen alussa vuuuuuuosia sitten mineraalimeikkejä. Sillon kukaan ei vielä tiennyt niistä, eli olin kerrankin muodikas ja aikaani edellä :D No nyt muutaman vuoden paussin jälkeen päätin palata takas aikaan jolloin kaikki oli jees, eli tilasin Signature Mineralsilta 5-piece starter kitin viime viikon maanantaina. paketti lähti sieltä postiin ja oli jo eilen täällä, eli tosi nopeeta toimintaa! Hyvähyvähyvä. Kuvaan noi purnukat teille loppuviikosta kun saan perseeni nostettua ylös sängystä, mutta siihen kuuluu siis meikkivoide (mulla sävy 2.3 joka on ehkä aavistuksen liian tumma), poskipuna (Buff Apricot), aurinkopuuteri (Goddess) ja "finishing veil" -puuterit (Translucent ja Soft Radiance). Tykään tykkään tykkään, laitan vaikka samaan syssyyn sit purkkikuvien kanssa ennen-jälkeen kuvat niin näätte miten kivasti noi peittää vaik pysyy kuitenki luonnollisena!

Meikkis lähtee syömään suklaata, mitäs muutakaan. Pari avokadoa vois kans pistellä napaan :)

Edit: Rusketuspuuteri?! :D Ehkä se on se aurinkopuuteri kuitenkin...

2 kommenttia:

  1. Ok.. islanti näyttää noin kirjotettuna joltai Tolkienin haltijakieleltä. Spooky. Mä en osaa edes ruotsia niin mun pahin pianajainen oiskin opetella vielä vaikeampaa versiotsa ruotsinkielestä... hui! Mutta eikös sulla ollu niin, että siellä perheessä puhutaan myös suomea? :)

    Ja hei mä olin perjantaina Tivolissa ekaa kertaa ja musta sielä oli ihan mainio meininki, huolimatta siitä että olin autolla eli ilman alkomahoolia liikenteessä :)

    VastaaPoista
  2. Valitettavasti ei puhuta, eri pari lausetta pitää viel harjotella et pärjään lasten kanssa :D Ég tala ekki íslensku ja sitä rataa... Vanhemmat onneks puhuu enkkua ja äiti jopa jonkun verran ruotsia eli en kuole nälkään ainakaan siellä :)

    Ehkä mun paska kokemus johtu sit vaan seurasta :D Haha. En tiiä. Mulla ei alunperin ollu oikein baarifiilis, niin ehkä joudun antamaan sit toisen tilaisuuden Tivolille :>

    VastaaPoista