22.9.2010

Parempi päivä

Eilisen mega-angstin jälkeen kotiin päästessä kattelin parit jaksot hyviä ohjelmia, söin pizzaa ja salaattia sekä nukahdin tietokone sylissä noin kello 19 :D Heräsin ottamaan piilarit pois ja jatkoin unia aamuun asti, ja kuinka ollakaan - olo oli paljon parempi kuin eilen. Thumbs up hyville yöunille! Ihmeellisen paljon ne saa aikaan, kuten myös yks pikkuriikkinen Jim-patukka ja se, kun katsoo aamulla ulos ikkunasta eikä sada kaatamalla. Mulle on ihan sama miten kylmää ja pimeää on, kunhan ei tuule eikä sada. Talvellakin mieluummin kestä kolmenkymmenen asteen pakkasia ku muutamaa astetta ja lumipyryä, hyyyyi. Harmi vaan, että viime aikoina kaikki aurinkoisina alkaneet päivät on muuttunu jossain vaiheessa harmaiksi ja sateisiksi, mä kyllä tilasin ihan erilaisen syksyn...

                                                                     Kuva, kuva, kuva

Miten voi olla noin PINKKEJÄ noi lehdet?! Älkää nyt pilatko mun päivää ja sanoko että "håhå fotosopilla kygenee niiq kaikkeen" vaan pliis, kertokaa että tollasta voi oikeesti nähä jossain päin maailmaa :D Oikeesti, niin kaunista, mun on pakko nähä muitakin syksyjä kuin Suomen harmaa oransseilla vauhtiraidoilla. Syksy New Yorkissa olis aika unelma, Lontoon syksyhän on katsastettu jo viime vuonna, joskaan en kyllä yhtään pistäis pahakseni vaikka joutuisin sinne uudestaan tänä syksynä. Krhmm... kaikki potentiaaliset sponssaajat ja tuuraajat duuniin ilmottautukoot mulle! Veikkaan kyllä, että mulle ja Tiinalle jäi vähän ruusuinen kuva englantilaisesta syyssäästä, kun aurinko paisto koko reissun ajan, lämmintä oli melkein 20 astetta ja sateesta ei ollut tietoakaan. Aika absurdi tunnelma kävellä joulukoristeisiin sonnustautuneella Oxford Streetillä t-paita päällä. Nyt tuli vähän ikävä sinne ku aloin tälleen muistelemaan, onneks sovittiin alustavasti keväälle reissu Londontowniin mamin kanssa! Mä olisin halunnu mennä helmikuussa, mutta se yks hienohelma väitti että siellä on kurjaa sillon... Lontoossa?!? Wake up!

Kevään reissussa tulee olemaan se hyvä puoli, että ollaan jo nähty pakolliset nähtävyydet (mulla ja Tillillä jäi Tower Bridge ja laituri 9 3/4 katsastamatta, eli mä haluun vielä ne nähdä :D) eli aikaa ei mee Madame Tussaud'sissa tai muussa samantapasissa turistirysissä. Seuraavalla kerralla haluun marmata hitaasti kaduilla, käydä lounaalla puistoissa, tutustua Camden Towniin, käydä Notting Hillissä, eksyä Harrod'sille pitemmäksi aikaa kuin viime kerralla (joskin ne osastot joille ehdittiin eksymään oli kyllä aika täydelliset, nimittäin laukut ja kosmetiikka), käydä vähintään miljoonassa pikkupubissa juomassa shandya ja cider and blackia sekä tietysti shoppailla sydämeni kyllyydestä. En jaksa odottaa! :) Onneks aika menee kamalan nopeasti, kohta on Lady Gagan keikka (enää tasan kolme viikkoa!), mun synttärit, pikkujoulukausi, JOULU, uusivuosi, toivottavasti opiskelijaelämän aloittaminen - sitten ollaankin jo hyvää vauhtia matkalla seuraavaa kevättä ja kesää kohti :)!

Lisäks haaveilen niistä miljoonasta pienemmästä kivasta jutusta jotka toteutan rahatilanteen salliessa, esimerkiks digijärkkärin ostaminen ja parin pienemmän reissun tekeminen. Joululahjojen ostaminenkin alkaa olla käsillä, nyt on eka joulu kun mulla on oikeesti varaaa ees johonkin vähän järkevämpiin sijotuksiin kuin leffalippuihin, jee!

6 kommenttia:

  1. ihana postaus<3 eikös noi näytä noi lehdet tyyliin jonkun kirsikkapuun lehdiltä? Siis oon tosi puu asiantuntija, että don't kill me if I'm wrong ;) Mutta eiköhän tollastakin jossain päin maailmaa ole :)

    Ah, gaga on ihana! =D
    Ja Lontoo kutsuis muakin, kirjotit siitä niin kutsuvasti, että nyt vaan kolmemiljoonaa kertaa enemmän kun vartti sitten, damn you!

    VastaaPoista
  2. No toivottavasti on! Mä haluun nähä :D

    Lontoo on kyl niin paras kaupunki, halpakin jos osaa tehdä valinnat oikein eikä shoppaile ihan hirveesti. Jos multa kysytään niin se on mahdottomuus, mutta muut saattaa olla eri mieltä :D Majoituksekin saa hostellista halvalla, ja vaikka yöpyiskin "private roomissa" niin hotelleihin verrattuna hinta on tosi pieni. Lentoliput maksaa halpayhtiöillä parhaimmillaan alle satasen/naama. Ravintoloita löytyy moneen makuun, me maksettiin koko reissun aikana molempien safkoista ehkä yhteensä 150£ eikä todellaakaan säästelty missään vaan syötiin sushia, välipaloja, aamiaista, juotiin overdoset Starbucksin kahveja jne. Ainoo mihin oikeestaan saa menemään turhaa rahaa shoppailun lisäks on noi nähtävyydet, jotka on ihan ylihinnoteltuja mun mielstä. Missään nimessä en suosittele kenellekään vahakabinettia jos ei ihan palavasti sinne hinkua, ei oo sen melkein 40 punnan arvonen mitä siitä pyydetään. Sen sijaan museoita (suurin osa ilmaisia) ja London Eyeta suosittelen, jos jotain nähtävyyksiä haluaa nähdä :)

    VastaaPoista
  3. Hei se on laituri 9 ja 3/4!! nimim. nolo-hp-nörde :D mut joo, oon käyny siellä, oli aika antikllimaksi.. junalaituri :P ja sit london zoon matelijatalossa on merkitty se paikka missä Harry Potter seiso ykkösleffassa ja onnistu tiedostamattaan poistamaan lasin itsensä ja käärmeen välistä! hihi.. ei luoja, täähän meni vaan nolommaks. no heeei, olin 11 ku käytiin lontoossa, show me some mercy :D

    VastaaPoista
  4. Oli pakko korjata, kiitti muistutuksesta :D Damn it, oon itekki lukennu Potterit läpi miljoonaan kertaan vähän nuorempana ja uusintakierros on harkinnassa, selvästi pakollinen duuni ku on päässy noinki yksinkertaset asiat unohtumaan :D

    VastaaPoista
  5. Ihania noi kuvat, oliskin oikeasti noin nätin näköstä syksysin eikä tällasta pelkkää harmaata=(

    VastaaPoista